En door

Afgelopen vrijdag werd bekend dat de stekker getrokken wordt uit Mijnverzekeringenopeenrij. Een substantieel aantal aanbieders wilde er niet aan en – eerlijk is eerlijk – 8.000 klanten is ook wel wat mager. Hoewel iedereen er uiteraard het zijne van mag vinden, blijft in mijn ogen overeind staan dat elk initiatief dat beoogt meer duidelijkheid te scheppen voor de klant, waardering verdient. Gelukkig kan de klant nog wel altijd terecht bij (de online klantomgevingen van) zijn adviseur.  

Met Mijnverzekeringenopeenrij is het dus niet gelopen zoals gepland. Maar er zijn nog genoeg andere manieren om de klant met vernieuwing van dienst te zijn. Bijvoorbeeld door als aanbieder, serviceprovider en adviseur de efficiency binnen de keten te vergroten en aansluiting te zoeken bij Aplaza. De voordelen hiervan zijn evident: nooit meer dubbele invoer, lagere kosten, minder kans op fouten en daardoor meer tijd om te investeren in service en het verbreden van vakkennis. Eind vorig jaar zijn we daarom samen met Aplaza een campagne gestart om meer Adfiz-leden aan te sluiten op dit platform. Tegelijkertijd wijzen we aanbieders en serviceproviders er continu op om te blijven investeren in Aplaza. 
 
Een efficiëntere keten bereiken we ook door de drempels op te ruimen die het delen van noodzakelijke klantgegevens in de weg staanHet is volkomen begrijpelijk én goed dat aanbieders – na de aanscherping vanuit de AVG – zorgvuldig zijn met het delen van persoonsgegevens van klanten. Maar je kunt hier ook in doorslaan door te stellen dat de klant daarvoor expliciet toestemming moet geven. Of door te eisen dat de adviseur een verwerkersovereenkomst sluit met de werkgevers die hij vertegenwoordigt. Voor beide eisen bestaat geen wettelijke grondslag. Sterker nog: ze zijn in strijd met de bepalingen uit de Wft die aanbieder en adviseur verplichten elkaar over en weer in staat te stellen de klant goed te bedienen. We zijn hierover in gesprek met zowel aanbieders als de Autoriteit Persoonsgegevens en we gaan dit oplossen.    
 
Niet bij de pakken neerzitten bij de eerste de beste tegenslag of hindernis. Het is een cliché van jewelste, maar het is wel het beste advies om vooruit te komen. Willen we het vertrouwen van de klant in onze sector opkrikken, dan moeten we blijven investeren in een efficiëntere keten, want dat is pas écht in het belang van de klant. Nu Mijnverzekeringenopeenrij stopt, komen daar weer extra middelen en tijd voor vrij. Dus wat ons betreft is het mouwen opstropen en door naar een nieuwe stap in de goede richting.

04-03-2019
Onze website plaatst geen tracking cookies. Geïntegreerde (social) media als Facebook, YouTube of AddThis kunnen bij gebruik ervan dat wel doen.

Wat zijn cookies?

Een cookie is een klein tekstbestand dat door een website op uw apparaat (computer, tablet of mobiele telefoon) wordt geplaatst.

Hoe wij cookies gebruiken

Wij plaatsen uitsluitend functionele cookies voor een optimale werking van de website. Bij uw volgende bezoek worden de cookies gebruikt om u te herkennen en dat maakt een volgend bezoek aan onze website gemakkelijker.

Cookies van derden

Bij de cookies die via onze website worden geplaatst, kunnen cookies van andere partijen zitten. Deze cookies meten bijvoorbeeld het gebruik van onze website. Deze zogenaamde statistische cookies geven ons inzichten waarmee wij onze website vervolgens verder kunnen optimaliseren om zo de gebruikerservaring van bezoekers te verbeteren. Deze inzichten gebruiken wij uitsluitend ten behoeve van onszelf en er worden geen gegevens gedeeld met derden zoals bijvoorbeeld Google.

Verder treft u buttons aan van bijvoorbeeld Addthis, Facebook, Twitter of LinkedIn. Met deze buttons kunt u informatie van onze website delen. Ook is het mogelijk dat er video's van YouTube op onze website staan of applicaties van andere partijen. Hiervoor worden cookies geplaatst vanuit deze (social) media. Wij hebben daar geen invloed op. Wilt u hier meer over weten? Lees dan de privacyverklaringen van deze (social media)kanalen. Daarin staat wat zij met de (persoons)gegevens doen die zij via dit soort cookies verwerken.

Uitschakelen cookies

U kunt het gebruik van cookies uitschakelen. Let erop dat u de instellingen apart voor elke browser en apparaat dat u gebruikt moet aanpassen. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw browser.

Wees u ervan bewust dat als u geen cookies wilt, wij niet meer kunnen garanderen dat onze website helemaal goed werkt. Het kan zijn dat enkele functies van de site verloren gaan.

Slotopmerkingen

Wij zullen deze verklaring af en toe aan moeten passen, omdat bijvoorbeeld onze website of de regels rondom cookies wijzigen.

Top